2011. január 16., vasárnap

A BKV pótlék generálja

Az idén 15 éves lesz a Woodlands, és hát eléggé viharvert is szegény már. Többször nyugdíjba akartam küldeni, de valahogy főnixmadárként mindig újraéled hamvaiból. Úgy néz ki idén se lesz ez másként. Ha azt nézem, hogy egy húszas megy el minden hónapban az alig működő BKV-ra, akkor azért mindig arra jutok, hogy elkezdem nézni az időjárás: mikor lesz már igazán bringás idő...

Az idén már tényleg elég szarul nézett ki szegény bringa, tavaly megint beleficcent csak ebbe a gépbe vagy 2K km. A külsők a harmadik évüket szolgálták, a teljes hajtásrendszer a halálán, stb. Valahogy mégsincs szívem megválni tőle, így az igásló szerepét idén is ő lesz kénytelen viselni.

A döntés megszületett, úgyhogy a múlt héten be is vásároltam, szigorúan ár szerint válogatva az alkatrészeket. Itt nem a grammok és kétsoros marketing-fícsörök a lényegek, hanem hogy menjen és spórolja a lét.

Ma szuper idő volt, így a szerelés első felét meg is ejtettem. Előre feltettem Zsófi régi V-fékét (aztaa, 2011-ben V-fék!), amihez vettem egy szép shimano kart. (ezeröt se volt, tényleg zsír). Szintén elfekvőből a szanaszét rohadt markolatváltót is cseréltem, prímán üzemel. Az igazi durranás azonban életem első slick gumipárja monti kategóriában. Mivel egy éve gond nélkül csalinkázok a Kék Villámmal, ami egy végletekig lecsupaszított országúti "kerékpár", gondoltam a mindennapi bejáráshoz beújítok valami ilyesmit erre is.(CST Traveller 26x1,4) Mondjuk homok, aprókavics és havas felület az ne jöjjön. :) Üzemi nyomása 5,5bar, szóval a gördülési ellenállásnak új dimenzióban kell lennie.

Gyorsan ki is mentünk kipróbálni. Olyan, mint vártam: fakerék. :) Zérus ellenállás kb. és szuperül fordítható. Tiszta aszfaltos kanyarban gondolom őrületes bedőléseket lehet vele. Munkába járni király lesz. Mivel darabja nem volt 2 rugó és még egy belső is járt hozzá, úgy néz ki nagy vétel volt.

A műsor folytatása kedvező időjárás és lelkiállapot esetén a hajtómű/lánc/kazetta cseréje lesz. Aztán jön Zsófi bringája, ott is van mit cserélni.

Nincsenek megjegyzések: