2010. december 19., vasárnap

Gépesített dandár

Készülve a jövő évi nagy banzájra, meg egyáltalán a nem kevésbé dolgos jövőre, szép lassan veszegetem meg a szerszámokat és gépeket, amik az életünket könnyítik majd meg. Pl. Szamos vett egy csájníz fúrókalapácsot, és a sok áradozás engem is meggyőzött. Nem akkora buli ugyanis hazacipelni a benti cuccokat, már a súlyuk miatt se, de ha meg befalcol valamely eszköz, az még kevésbé lenne vidám.
Ezzel párhuzamosan Fater meg idén is dilemmában volt, hogy mi legyen az én ajándékom karácsonyra. Mondjuk egy ideje ezen nem szégyellősködünk, hanem megbeszéljük, legalább nincs csalódás. A meghitt ajándékbontogatás meg meg már rég nem a mi stílusunk valahogy. Egy szónak is száz a vége, kinéztem, mi legyen és ez lett itt balra fent.

Az előzetes elképzelések:
  • üssön ordenáré nagyot
  • SDS tokmánya legyen
  • ne legyen nagyon olcsó cucc, mert "örökre" veszem
  • ne legyen iszonyat drága, mert arra nem lesz keret még karácsonykor se
  • lehessen csak ütni is vele, vésni kell majd sokat
  • ha lehet, legyenek hozzá fejek is
A készülék ezeket még túl is teljesíti:
  • 4,5J. Ahogy néztem, 2-3 zsúlnál megáll az élet, kivéve a szörnyetegeket 5x ennyiért
  • SDS-Plus tokmány, hagyományos tokmányos tartozék előtéttel (azért nyákot nem ezzel fogok fúrni szerintem)
  • Extol Premium sorozat. Nagyon jókat hallani róluk és nemcsak a boltban...
  • Az ára fele a B&D, Bosch hasonló, de gyengébb gépeinek, és kb. ötöde a Makitáénak
  • Lehet csak ütni vele természetesen
  • Adtak hozzá 8-10-12 fúrófejet és kaptam még egy laposvésőt és egy szúróvésőt is. Durvák.
  • Kemény műanyag koffer. Kenőzsír! Bármely SDS tokmányra feltehető csavaros tokmány előtét. Gumigallér fej feletti munkához, ne menjen tele a gép sittel.
  • Ami durva, hogy nem sajnálták az anyagot. Iszonyat súlya van, a fej feletti munkát ezzel se fogom szeretni. :)
Tavasszal kiderül, mit tud: van egy kis beton odakint, amit le kéne rendezni!

A másik szerzemény már inkább vicces. Mikor csináltam a kerítést egyszerűen kiakasztó volt, hogy állandóan cserélgetni kellett korongokat vágás és csiszolás között. Aki csinált ilyet, tudja, miről beszélek: egy flex nem flex. De ez csak az egyik alibim, a másik az, hogy jövőre téglát is kell vágni, meg valószínű csempét, ilyesmit is. Nos ennél mocskosabb meló kb. nem sok van, embert, gépet terheli a finom por. Én még felveszek mondjuk egy maszkot, de Fater Bosch flexét sajnálom erre. Viszont költeni nem nagyon akartam már, néha kigondolok ezt-azt, amit arcátlanul olcsón akarok megoldani. :) Igen, ez most egy ilyen kérdés.
Ha körülnéz az ember, akkor azt találja a 115-ös kisflexek frontján, hogy ami tényleg normális, az bizony 10 rugó. Erről szó se lehetett, pláne szétcseszni téglaporral. 7ezerért ma már láttam B&D narancssárgát, de azért azt még mindig sajnáltam volna ilyesmire.
Tadaam! Lett ez:


Három (3) ezer forintért. Egész pontosan 2990. Tesco "márkájú". :) LoLkategória, de egy ilyen skótsági kísérletnek meg is felel.
Eőzetes igényeim tehát a következők voltak:
  • olcsó legyen. Nagyon.
  • 115 korongátmérő, hogy ne kelljen ötféle korongot vadászni
  • Azért csavaros markolat legyen hozzá már
  • Ne repüljön szét az első akciónál
Hazaérve nem kis félelemmel a szívemben egy sör után a pincében be is röffentettem egy vadiúj koronggal, mit mutat. Biztos ami ziher kesztyűben és félrenézve. :) Végül is annyira nem is rossz eddig:
  • öntvény fej
  • csavarhúzóval állítható szögű szikravető
  • nevetséges kínai kézhez méretezett markolat, ami azért stabilan áll a menetben
  • valami kegyetlen hang, nem egy kultúrált eszköz
  • ellenálló(nak tűnő) műanyag ház
  • a tengely ahol kimaradt a festék már mintha kezdene felületi rozsdát mutatni :)
Nos, nem vagyok hülye, három x ezer forintért egyelőre még ennyit sem vártam. Ha a bergmanoknak ki tudom vágni a nyomvonalát vele, már busásan megérte. Otthonülő háziasszony második flexe! :)

Nincsenek megjegyzések: