2012. június 9., szombat

És kinyílik a kertészet...

Végül is ez egy énblog szóval ki idetéved, az ne nagyon lepődjön meg a dolgaimon. Nyitottam tehát egy új taget, a gartenmeister-t. Gondolkodtam, hogy ezt privátosítom, de végül is annyi égő dolog történt már velem, miért pont ezt ne látná a világ.

Szóval kölyökkoromban egész egyszerűen rühelltem a kertészkedést. Elképzeltem, hogy ha végre én uralkodom majd egy telken, az tuti, hogy asztallap sima lesz és valami igénytelen fűvel lesz bevetve. Ami magát nyírja ugye és sose szomjas... Na mindegy, érthetetlen volt nekem, hogy mi a rákért kell minden nap locsolgatni azt a két nyomorult paprikapalántát, amit aznap még nem eliminált pl. a lótetű.

Aztán változtak a dolgok pár éve. Sok más mellett ezt is megkedveltem. Amit évekig felesleges szenvedésnek tartottam, elkezdtem élvezni (mazochizmus ez már?). Azt vettem észre, hogy pihentet. Annyi barom stressz éri az embert, hogy pl. már az is megnyugtat, ha egy paradicsomot hozzáspárgáztam egy karóhoz. Van ebben valami addiktív. Feltaláltam a 3D realtime farmville-t. Na ezt trekkelje a fácse!

A helyzet tehát a következő: ezentúl ha csinálunk valamit a kertben és eszembe jut, azt le is fényképezem. Ha van valami tapasztalat, leírom. Ha tudom, hogy el fogom felejteni, hogy adott évben mikor érett be a málna, vagy mikor ültettük a karfiolt (nem is szeretem a karfiolt!), akkor beírom ide. Mivel egy valamirevaló kertben vetésforgó van, azt is kéne dokumentálni, hogy vannak elhelyezve a dolgok.

 

Ha már itt ez a kép,még ha nem is aktuális, akkor mondanám, hogy ez az ún. francia reggeliző retek. Azt kell tudni róla, hogy a szülinapom előtt kelt ki és iszonyat finom. A bogarak alig eszik és helytakarékos, mert hosszúkás. Fontos viszont szétültetni, ami tökölős dolog, de 2x akkora lesz tőle elég hamar. A szétültetés akkor vált be, mikor a zöldje már jó 10 centis.

A többi fotó nem olyan romantisch. Idéntől ugye nem lehet égetni Pesten semmit, csak a grillkolbászt, így meg kellett építeni a saját kis komposztüzemünket. Eddig jelentem szépen üzemel, mikor jön egy eső, felére rohad után össze egyből. Jövő tavasszal a tervek szerint a tartalmát vissza is forgatjuk a földbe.

A kupac meg megáért beszél. Miheztartás végett ez egy multikárnyi trágya (SI mértékegység), ami 4kHUF értéket képvisel. Még mindig van belőle kicsi, a tervek szerint elöl a virágoskert nyeli be a végét ősszel. Kb. 10 éve nem volt trágyázva semmi, de úgy néz ki beválik a dolog. Mondjuk sok lett a kártevő is... És ha már itt tartunk, akkor szép zárásként meg is fogalmaznám a nyitó(kom)poszt végére az ars poeticánkat:

"Akkor sem használunk vegyszert, ha a bogarak felzabálnak mindent. A bogár az ingyen fehérje!"

 

Nincsenek megjegyzések: