2011. október 26., szerda

Szerszámspájzolás folyamatban...

Zajlik az élet és nekem valahogy nem sikerül mostanság annyi időt összeszedni, hogy a velünk történő rengeteg dolgot meg is örökítsem. Pedig kedvem még lenne, de mikor oda jutok, hogy posztoljak, már maximum egy szánalmas twittelésre futja.

Na de most! :) A ház épül szépül, ha nem is olyan idilli ütemben, ahogy szeretném. Jó lett volna már idén költözni, de egész egyszerűen egy építkezés teljes embert és kimeríthetetlen pénztárcát feltételez. Igazság szerint fizikailag vagy idegileg még nem is visel meg annyira, inkább a borzasztó és állandó időzavar a problémás. Ugyebár ha az ember oda megy haza, ahol bütykölni kell, akkor akár ha csak fél órára is, de csinálhat valamit este meló után. Nade ha csak a plusz utazás kitesz 2x fél órát... Na mindegy, kitartás van, és azért még mostanra se álltunk le, pedig eléggé kezd unfriendly lenni az időjárás odakint.

Amikor épp nem építünk, akkor vásárolunk. Ez egy betegség tulajdonképpen, és mára világossá vált a számomra, hogy ez nem feltétlen női betegség. Én ugyanúgy költöm a pénzt, csak ugye én másfajta csecsebecséket veszek. És mindig meg tudom magyarázni! Például itt van ez:

Csajnizbohrer
Alakul lent a pincében a kis műhelyünk. Igazság szerint nekem mindig az volt az egyik visszatérő rémálmom, hogy a kis barkács hülyeségeim nem tudom egyszer megcsinálni, mert nincs hozzá kéznél szerszám. De ettől engem kiráz a hideg. Kalapács és véső, meg pajszer. Oda, ahova esetleg egy krova kéne. Kézi fúró egy sámli szélén egyensúlyozva. Esetleg a fúrószár palástjával "marva". Mindezt egy normális kézimaró, vagy egy oszlopos fúró helyett. Úgy vagyok vele, hogy értelmes keretek között, de folyamatosan vásárolok be olyan eszközökből, amik valamikor is hiányoztak. Mivel kölcsön nem adok semmit, és jó szerszámmal a munka élvezet, nem vagyok hajlandó ezen spórolni, amíg meg tudjuk engedni magunknak.

A fenti ábrán egy kínai (lehet hörögni - mutass valami nem kínait manapság!), olcsó, kicsi állványos asztali fúrógép látható. A szokásos dolgokat tudja: 5 fordulatszám (kb. 500-tól kb. 2500-ig), állítható magasságú tárgyasztal egy nem túl erős motorral és 1,5mm-től 13mm-ig tartó tokmánnyal.

Az első benyomások az árhoz képest (15E!) jónak mondhatók. Könnyű volt öszerakni, megvolt mindene. Most figyelj: tökéletes magyarságú és műszakilag abszolút helytálló júzerszmanuál. Iszonyat súly (szerintem majd' 20 kiló) az öntött talp miatt és szépen halkan pörög a motor, nem üvölti le a hajat a fejről. Mondjuk a 350W névleges teljesítmény miatt a 13-as fúrót lehet nem fogom kipróbálni, de nem is mozdonyalvázat akarok én ezzel fúrni. Amire jó lesz: alulemez, egy kis laposvas, és persze nyák fúrására.

Hazafele BKV hozta Zsófiékig, de ezzel a mazochizmusom le is csengett, végső állomáshelyére már autómobilon érkezik a hétvégén. Tartósteszt is akkor várható, tekintettel az egy hetes szünetre, talán lesz alkalom is rá.

Nincsenek megjegyzések: